Ne tak úplně fit valentýnský dortík

IMG_4190.JPG

Pečení je prostě moje láska a baví mě vždy o to víc, když nepeču jen pro sebe, ale pro někoho jiného. Možná právě i pro to, že si do výsledného dortíku můžu dovolit propašovat nějakou tu prasárničku. A že do tohoto valentýnského čokoládového dortu s krémem z lotusových karamelových sušenek jsem jich propašovala až až. Vlastně jsem kvůli tomuto dortu musela uskutečnit asi jeden z mých nejvíc nezdravých nákupů za posledních několik měsíců.

Během přípravy dortu mi tekly sliny snad i po bradě, ale protože vím, jaký dopad má na moje tělo přemíra rafinovaného cukru (z vánoční žranice jsem se vzpamatovávala několik dní), neměla jsem z této nebeské a omamně čokoládově voňavé dobroty ani jediný štráfek. A že to vyžadovalo doopravdy hodně silnou vůli!

Pro vykompenzování všech těch čokoládových cukrovinek jsem základ dortu upekla v mé  klasické zdravotní a bezvýčitkové verzi (možná i proto, že jinak to už ani neumím) a tím tak vlastně i zpečetila jeho osud být publikován i zde na mém brambořišti.

IMG_4469.JPG

Na formu o průměru 18cm si přípravíme:
2 vejce
2 bílky
100g jablečného pyré od Alnatury
200g nízkotučného tvarohu
75g rozemletých ovesných vloček Mornflake
75g hladké špaldové mouky
20g kvalitního holandského kakaa
lžíci prášku do pečiva
stéviové kapky s příchutí čokolády

Nejprve si metličkou vyšleháme vejce společně s bílky, tvarohem, jablečným pyré a sladidem. Poté přimícháme i rozemleté ovesné vločky, špaldovou mouku, holandské kakao a prášek do pečiva. Vznikne nám hladké těsto o střední konzistenci, které si přelijeme do vymazané a vysypané dortové formy a při 180C pečeme 30-35 minut. Po zchladnutí si čokoládový korpus podélně rozřízneme na dvě části a ty poté k sobě slepíme pořádnou vrstvou lotus pomazánky. Lotus pomazánku poté natřeme i na vršek a po stranách celého dortu a okraj dortu přelijeme rozpuštěnou čokoládou. Navrch pak už jen libovolně naskládáme všechny čokoládové dobroty –  v mém případě choco bons, duplo, kinder bueno a milka srdíčka a dáme alespoň na hodinku chladit do lednice.

Zanechat Odpověď

