28. ledna – Co jsem dnes jedla

Aniž bych to dopředu nějak plánovala, veškerá má dnešní jídla se nesla ve vegetariánském duchu. Vlastně jsem si to uvědomila až v okamžiku, kdy jsem začala psát tento článek. Sama sebe řadím do škatulky „masožrout jako poleno“, ale jak vidíte – když jíte to, na co máte chuť, tedy co vám hlava a tělo káže, evidentně jsou i dny, kdy právě vaše tělo po masu za celý den vůbec nezatouží. A i přesto, že se mi na talíři neobjevil jediný kousíček masa, splnila jsem si s přehledem svých 120g bílkovin na celý den – a to jsem je ani nedoplňovala v podobě proteinového prášku.

SNÍDANĚ
Meruňkový koláč s drobenkou

img_2896

K snídani jsem si dnes připravila tento božský koláč s kompotovanými meruňkami a křupavou drobenkou po vzoru mé babičky. Recept jsem vám sem s nadšením sepsala už během dopoledne a najdete ho zde. Koláč je na přípravu absolutně nenáročný, skládá se z pár základních surovin a požitek z něj – nadpozemský.

OBĚD
Bramborové knedlíčky ze sojové mouky s kysaným zelím

IMG_2919.JPG

I přesto, že by se mohlo zdát, že můj oběd byly pouze sacharidy se sacharidy, nenechte se mýlit. V bramborových knedlíčkách se skrývá skoro 40g bílkovin a to především díky použití sojové mouky, kvůli které jsou knedlíčky krásně vláčné a nepůsobí těžce a hutně. Na těsto si smícháme 200g předem ve slupce uvařených a poté najemno nastrouhaných brambor, 2 bílky, lžíci olivového oleje, 50g sojové odtučněné mouky a sůl. Vznikne nám lepivější těstíčko, z kterého mokrými rukami tvoříme menší knedlíčky, které vaříme ve vroucí vodě dokud nám nevyplavou na povrch (trvá minutku, dvě).

SVAČINA
Čokoládové nebeské řezy s falešnou nutellou

IMG_2922.JPG

Odpolední svačina byla dalším úžasným gastro zážitkem (jak jinak, když se jedná o čokoládovou ňaminu a ty já prostě můžu). Na těsto na koláček si smícháme 30g rozemletých ovesných vloček, 15g lněné mouky, 75g jablečného pyré, 25g sojového jogurtu (nebo klasického bílého), 1 bílek, 15g raw kakaové prášku, asi 25ml vody nebo mléka, sladidlo a lžičku prášku do pečiva – pečeme při 180C 30 minut a podáváme s falešnou nutellou připravenou z 15g čokoládového PB2 smíchaného s větším množstvím vody a 15g rozpuštěné vysokoprocetní čokolády.

VEČEŘE
Špíz se zeleninou a chilli sojovým párkem Lunter a bezlepkový chlebík

IMG_2947.JPG

K večeři jsem dnes zkoušela samé novinky – chilli sojové párky od značky Lunter a královský bezlepkový chléb značky Balviten. A obojí s úspěchem obstálo. V rámci mého zdravého stravování se mi na talíři prozatím sem tam objevovali jen párky od šmakouna a tato sojová bezmasá verze se jim s přehledem dokáže vyrovnat – jen na mojí plechovou hubu by mohli trochu přitvrdit na tom chilli. No a chlebík je senzace – tak lehounký a měkounký až mi úplně připomněl vánočku – takže zítra je na čase ho pokřtít jahodovou marmoškou a arašídovým máslíčkem! No mňaam.

Zanechat Odpověď

