Babiččiny buchty s marmoškou

Už delší dobu jsem přemýšlela nad tím, že bych chtěla zkusit upéct úžasné babiččiny nadýchané buchty v nějaké super zdravé verzi. Proto, když jsem si v týdnu koupila do své kuchyně novinku v podobě odtučněné sojové mouky, rozhodla jsem se, že to zkusím právě s ní. A až na to, že se mi ty mrchy takhle spekly k sobě, chuťově jim nemůžu vůbec nic vytknout – vyšly krásně nadýchané, těsto lehounké jak obláček a v kombinaci s jahodovou marmoškou byly prostě skvostné – což potvrzuje i to, že jsem je ještě pěkně za tepla spořádala úplně všechny. A hlavně se co nejdříve chystám i na jejich dalších varianty – s tvarohem a mákem.

img_1921

na 6 kousků pečených v malé zapékací formě potřebujeme:
100g milko řeckého jogurtu
1 bílek
1 lžičku řepkového oleje
30g hladké špaldové mouky
20g sojové odtučněné mouky
10g mandlové mouky
1 zarovnanou lžičku prášku do pečiva
trochu jedlé sody
sladidlo (s vanilkovou příchutí)
jahodovou marmeládu bez cukru
řepkový olej na vymazání formy

Řecký jogurt, bílek, sladidlo a řepkový olej jsem si nejprve vidličkou vyšlehala do hladké pěny. K té jsem poté přidala hladkou špaldovou mouku, sojovou odtučněnou mouku, mandlovou mouku, prášek do pečiva a jedlou sodu. To vše jsem vypracovala v pružné těsto, které jsem si rozdělila na 6 částí. Z každé z nich jsem pak pomocí navlhčených rukou vytvarovala placku, do jejíhož středu jsem umístila lžíci jahodové marmošky a zabalila „do ranečku“. Buchty jsem kladla s malými mezerami mezi sebou do formy, kterou jsem si vymazala řepkovým olejem, a každou z buchet v něm ještě trochu povalchovala (tak jak mě právě učila babička). Buchty pečeme při 180C 30 minut pěkně dozlatova.

Zanechat Odpověď

