Kefírový koláč s hruškou a ořechy

img_1238

Tento koláč jsem při dnešní snídani pasovala na vůbec jeden z nejlepších, které jsem za poslední dobu upekla. Díky použití kefíru (pro mé recepty dost neobvyklá ingredience) jsem dokázala vykouzlit úžasně vláčné těsto, které v kombinaci s pokrájenou hruškou a nasekanými ořechy vytvořilo naprosto dokonalou kombinaci.

Při servírování jsem si na vrch koláčku přidala ještě trochu slazeného tvarohu s čímž jsem ale zjistila, že to vůbec to není potřeba. Koláč totiž chutná skvěle jen tak sám o sobě a úplně nejlépe pěkně na hulváta rovnou z formy (vlastní zkušenost).

img_1203

Na dortovou formu o průměru 18 cm potřebujeme:
2 bílky
150 ml kefíru
60g jablečného pyré
70g hladké špaldové mouky
15g práškového arašídového másla PB2 (můžete nahradit proteinovým práškem nebo špaldovou moukou)
15g proteinového prášku (já zvolila slaný karamel, ale volba příchuti je zcela na vás)
1 lžička prášku do pečiva
sladidlo
hruška
nasekané ořechy

Nejprve si z bílků a špetky soli vyšleháme tuhý sníh, ke kterému poté přidáme kefír, sladidlo a jablečné pyré. K takto vzniklé vyšlehané pěně přidáme špaldovou mouku, práškové arašídové máslo, proteinový prášek a prášek do pečiva. Vše vymícháme v hladké, krásně nadýchané těsto, do kterého na závěr vmícháme na drobné kostičky nakrájenou hrušku a nasekané ořechy (já zvolila pekany a kešu). Těsto si pak už jen přelijeme do vymazané a vysypané formy a při 180C pečeme 30 minut.

Zanechat Odpověď

