Jak jsem v rendlíku vánoční chléb pekla

IMG_0998.JPG

I přesto, že k tradiční vánoční snídani patří jednoznačně vánočka, já svůj Štědrý den a spojené hodování s ním zahájila sladkým vánočním chlebíčkem plným mandlí a sušeného ovoce. Při ozdravování a následném pečení jsem se inspirovala receptem na úžasný italský chléb Panettone. K tomu abych tak nazývala ale i tuto mojí finální verzi se vůbec neopovažuji. Už jen proto, že jsem chléb nechala kynout příliš dlouho a on mi tak v troubě při pečení nevyskočil přes okraj rendlíku tak, jak bylo původně v plánu, a tudíž se tradičnímu italskému Panettone nepodobá ani vzhledově.

Nicméně i tak se mi podařilo upéct úžasně voňavý a chuťově skvělý sladký chléb, který jsem ovocem a mandlemi prošpikovala natolik, že se mi nestalo, že bych zakrojila jen zcela bílý nudný plátek. Nutno podotknout, že tato jeho verze je o maloučko méně fit než jste u mě zvyklý – ale kdy jindy si to dovolit než právě během vánočních svátků, že? Díky použití řepkového oleje a většího množství ořechů obsahuje o něco více tuků a s použitím sušeného ovoce zase více jednoduchých cukrů než mé klasické recepty, ale i přesto stále patří do kategorie „Zdravě Bramborově“.

img_1023

Na menší chléb pečený v malém rendlíku potřebujeme:
60ml vlažného mléka
1/2 lžičky kokosového cukru
necelá půl kostka droždí
160g hladké špaldové mouky
40g vanilkového proteinového prášku (lze nahradit stejným množstvím špaldové mouky)
2 vejce
80g Goldessa Cream Spread Balance (smetanový sýr typu gervais z Lidlu)
20g řepkového oleje
40g mandlových plátků
30g neslazených brusinek
50g směsi zlatých a klasických rozinek
sladidlo (já použila vanilkové flavdrops)

Nejprve si z vlažného mléka, kokosového cukru a rozdrobeného droždí necháme vzejít kvásek. Než nám začnou kvasnice pracovat, tak si nejprve v jedné míse smícháme špaldovou mouku s vanilkovým proteinovým práškem, v ruce rozmělněnými mandlovými plátky a sušeným ovocem. V druhé míse si pak do hladkého krému vymícháme goldessu společně s vejci, sladidlem a řepkovým olejem. To vše následně smícháme dohromady, i s kváskem, a vypracueme v těsto řidší konzistence. To si rovnou přelijeme do rendlíku vyloženého pečícím papírem, v kterém máme v úmyslu chlebík péct. Rendlík přikryjeme utěrkou a necháme na teplém místě hodinku kynout. Poté sladký chléb pečeme nejprve 20 minut při 180C a poté teplotu stáhneme na 150C a pečeme ještě další půl hodinku. Nezapomeňte na chleba sem tam mrknout a pokud by jeho vršek začal až moc hnědnout, přikryjte ho alobalem.

img_1022

Zanechat Odpověď

