Super zdravé mini donuty

img_0688

Jednou, a není to tak dávno, jsem se už o donuty ve zdravé bezvýčitkové verzi pokoušela. A to o ty klasické kynuté, vykrajované a pečené v troubě. Jenže chutí jsem se donutkům vůbec nedokázala přiblížit. A tak jsme od včera s maminou pořádali hon na donutovou formu, který jsme úspěšně zakončili až dnes v Orionu, kde jsem si koupila formu alespoň na mini verze těchto koblížků. A samozřejmě to nemohlo dopadnout jinak, než že jsem po příjezdu domů musela vše hned vyzkoušet a oteszovat. A oproti prvnímu pokusu jsou tyhle donuty o dost povedenější, krásně vláčné, měkounké a prostě celkově moc dobré – a taky podle toho mizí.

img_0692

Na těsto na 10 minidonutků potřebujeme:
2 bílky
1 menší (odpovídající 60g) banán
15g ořechového másla (já zvolila opět mandlové od Bigboybutter)
30g hladké špaldové mouky
10g vanilkového proteinového prášku
15g kokosové mouky
špetka jedlé sody
1/2 lžičky prášku do pečiva

Nejprve si vidličkou společně vyšleháme bílky, rozmačkaný banán a ořechové máslo. K takto vzniklé vyšlehané pěně si přimícháme všechny zbylé ingredience. Vznikne nám hezky hladké těsto, které si rozdělíme na 2 poloviny (pokud chceme mít polovinu světlých a polovinu tmavých donutků) a do jedné z nich přimícháme 2 lžičky holandského kakaa. Těsta poté do silikonové formy vymazané kokosovým olejem plníme pomocí zdobícího sáčku a to asi tak do tří čtvrtin, donuty nám ještě dost vyskočí. Pečeme při 180C 15 minutek a po zchladnutí zdobíme čímkoliv se nám zlíbí – já jako polevy použila rozpuštěná arašídová másla Bigboybutter s belgickou čokoládou a goldessu smíchanou se sladidlem a PB2 práškovým arašídovým máslem. Jako posypky mi pak posloužila 70% čokoládové zdobení, které jsem si v létě přivezla z Holandska, rozdrcené pohankové perníčky od Zemanky, strouhaný kokos a instantní čokoláda, kterou jsem včera ukořistila ještě v DM.

IMG_0690.JPG

Zanechat Odpověď

