Sváteční čokoládový dort

IMG_9775.JPG

K tomu, abych si dopřála nějakou tu sladkou dobrotu a upekla si bezvýčitkový dortík většinou nepotřebuju žádnou zvláštní událost, prostě stačí, že je ráno a čas na snídani. Takovou výjimkou potvrzující pravidlo je pak tenhle čokoládový dortík, který jsem upekla účelně s tím, že společně s ním oslavím můj dnešní svátek. A to se povedlo, nezůstal po něm ani drobeček.

To, že si k svátku upeču dort čokoládově-čokoládový bylo vzhledem k mé absolutní čokoládové závislosti naprosto jasné. Ale protože jsem v rámci jednoho svátečního dortíku chtěla zkombinovat co nejvíce dobrot, které mám ráda, tak kromě toho, že jsem v korpusu použila mojí nově objevenou lásku pekanové máslo značky Meridian, doplnila jsem dortík ještě o sušenkový krém z mých oblíbených sušenek z Bio pekárny Zemanka a přeliv z 81% J.D. Gross, která je pro mě prostě čokoládou mezi čokoládami.

img_9774

Na čokoládový korpus, který pečeme v dortové formě o průměru 18cm, potřebujeme:
50g rozemletých ovesných vloček
60g hladké špaldové mouky
1 odměrku (25g) čokoládového proteinového prášku
20g holandského kakaa
1 lžíci prášku do pečiva
1 bílek
1 vejce
100g jablečné přesnídávky bez přidaného cukru
125g bílého jogurtu
25g pekanového ořechového másla
sladidlo

Na sušenkový krém si smícháme:
100g Goldessa Cream Spread Balance
100g nízkotučného tvarohu
30g najemno nadrcených bio vícerznných sušenek s čokoládou a vločkami od Zemanky
sladidlo

Nejprve si smícháme všechny sypké suroviny určené na čokoládový korpus a poté přidáme zbylé suroviny. Těsto si přelijeme do vymazané a vysypané dortové formy a pečeme při 180C 30 minut. Korpus necháme zchladnout, poté ho podélně rozřízneme v půli a natřeme připraveným sušenkovým krémem. Vršek dortu přelijeme dvěmi kostičkami  rozpuštené vysokoprocentní čokolády a dozdobíme pufovaným amarantem. Dort skladujeme v lednici.

IMG_9776.JPG

Zanechat Odpověď

