Pekanové skořicové hvězdičky (Esíčka)

IMG_9713.JPG
Ve chvíli, kdy jsem si myslela, že mám co se týče vánočního pečení vystaráno a můžu se v klidu začít připravovat na blížící se zkouškové, se mi díky obchodu s čiště rostlinnou výživou Veganza store (https://store.veganza.cz/) dostalo do rukou tohle úžasné pekanové máslo značky Meridian.

Právě pekanové ořechy patří společně s kešu, arašídy, pistáciemi a para ořechy mezi mých TOP 5, takže jsem věděla, že zklamáním máslíčko určitě nebude, ale že pro mě bude takovou chuťovou senzací, že po jedné lžičce jich bude následovat minimálně ještě dalších pět a máslo budu muset dát skoro pod zámek, abych ho nesežrala jen tak posezení, bylo už trochu překvapením.

IMG_9708.JPG

Během tohoto mého pažravého útoku na něj mě hned samozřejmě napadlo, jak skvěle by se hodilo do některé druhu vánočního cukroví, která jsem prošpikovala ořechovými másly snad všude, kde se jen dalo. A tak mi to nedalo, opět jsem trochu zaexperimentovala a ještě ten večer se pustila do těchto ořechových hvězdiček, které jsem doplnila o lžičku skořice a ihned tak po jejich ochutnání zjistila, že aniž bych to dopředu plánovala, upekla jsem vlastně skořicová Esíčka! Kvůli velkému obsahu másla jsou i krásně křupavé. Jejich jedinou nevýhodou je, že mizí řekla bych až vesmírnou rychlostí, nejrychleji ze všech zatím napečených druhů.

img_9712

Na 1 plech těchto pekanových skořicových hvězdiček potřebujeme:
30g rozemletých ovesných vloček
30g hladké špaldové mouky
30g pekanového másla Meridian
30g jablečné přesnídávky bez přidaného cukru
1/2 lžičky prášku do pečiva
1/2 lžičky jedlé sody
1 lžička skořice
sladidlo (já použila karamelové flavdrops)

Nejprve si smícháme všechny sypké ingredience a následně k nim přidáme i pekanové máslo a přesnídávku. Rukama propracujeme v nelepivé pevné těsto a dáme ho na půl hodinky odležet do lednice. Poté z těsta vyválíme širší plát, z kterého vykrajujeme hvězdičky nebo jiné námi zvolené tvary a klademe je na plech vyložený pečicím papírem. Pečeme při 180C necelých 20 minut – délka pečení se bude odvíjet od tloušťky těsta a velikosti vámi zvolených tvarů. Po dopečení hvězdičky ihned potřeme rozšlehaným vajíčkem, aby získaly na lesku.

4 thoughts on “Pekanové skořicové hvězdičky (Esíčka)

Zanechat Odpověď

