Tvarohová vánočka ze špaldové mouky

Nic nenavodí vánoční atmosféru tak jako vůně čerstvě upečené vánočky. A já si právě takovou atmosféru navodila včera – poslední listopadový večer, kdy jsem pro vás vymýšlela recept na tuto neskonalou dobrotu v tzv. verzi „bez výčitek“ – to znamená žádný cukr, žádné máslo, žádná bílá mouka. A protože u nás na Vánoce pekla vánočku vždy babička, jednalo se o mojí absolutní premiéru s ní, která ale nakonec vůbec nedopadla špatně. Vlastně dopadla až nad očekávání dobře! Nejenom, že jsem zvládla uplést vánočku z 9 pramenů, ale jsem nad míru spokojená i s její výslednou chutí. Při jejím ochutnávání jsem začala na dvou tenkých krajíčkách, pak ještě párkrát přikrojila a nakonec mi z vánočky zbyla jen trochu větší prdelka (a to už pak bez výčitek tak úplně není).

img_9567

Pokud jsem vás dostatečně namlsala a vy se tak rozhodnete si letošní Vánoce tuto mojí bezvýčitkovou tvarohovou vánočku upéct, a chcete ji mít v klasické velikosti, nebojte se dávku při nejmenším zdvojnásobit. Ale vzhledem k tomu, jaká dobrota to je a jak rychle mizí (zvlášť v kombinaci s jakoukoli poctivou domácí marmoškou), doporučuji uvedené množství možná i ztrojnásobit.

img_9568

Na 1 menší vánočku potřebujeme:
160g hladké špaldové mouky
100g nízkotučného tvarohu
30g mandlového másla
1 vejce
sladidlo (já použila flavdrops s vanilkovou příchutí)
6g kypřícího prášku bez fosfátů
20g nasekaných mandlových plátků
20g zlatých rozinek

Nejprve si v jedné míse smícháme tvaroh společně s vejcem, sladidlem, mandlovým máslem a nakrájenými mandlovými plátky a rozinkami. Poté postupně přisypáváme špaldovou mouku smíchanou s kypřícím práškem a pořádně propracujeme rukama. Mělo by nám vzniknout nelepivé hezky pružné těsto. Z těsta si vytvoříme bochánek, který si rozkrájíme na 9 stejně velkých částí. Každou z těchto částí si rozválíme na stejně dlouhé prameny, které nejdříve po 4, pak po 3 a nakonec po 2 spleteme v copy a poté naskládáme na sebe. Vánočku potřeme rozšlehaným vajíčkem, zasypeme nasekanými mandlemi a pečeme 40 minut při 180C.

img_9569

2 thoughts on “Tvarohová vánočka ze špaldové mouky

  1. Ahooj Baruško jsi moooc šikovna, už tě sleduji pár dní a čumím!!
    Mám jen dotaz myslíš, že když šupnu tu vánočku do silikonové formy na vánočku tak mi vyjde tak tak krásná??? 😀 mám strach z toho pletení 😦 děkujiiii

    To se mi líbí

Zanechat Odpověď

