Vánoční pečení – co by vám doma nemělo chybět

Jelikož se stále více hromadí dotazy ohledně surovin, které používám ve svých vánočních receptech, dovolila jsem si ušetřit trochu práce mě, s tím že nebudu muset odpovídat na ty samé otázky stále dokola, a současně i vám, protože teď najdete vše hezky přehledně na jednom místě.

  • Goldessa Cream Spread Balance

Smetanový sýr typu gervais, který obsahuje pouhých 5% tuku a který se mi osvědčil v naprosté většině mých vánočních receptů. Má nádherně jemnou strukturu, takže se z něj dají umíchat úžasně lehké a krémové náplně, ale stejně tak jsem si ho oblíbila i jako součást klasického těsta, u kterého chci docílit jemnější chutě. Najdete ho v Lidlu v regálu společně s ostatními sýry, hledejte světle modrou hranatou vaničku s průsvitným plastovým víčkem.

  • Jablečná přesnídávka bez přidaného cukru

Co se týče jablečné přesnídávky, kterou ráda používám jakožto pojivo i v mých běžných receptech na snídaňové koláčky a dortíky, kupuji klasického Hamánka, který obsahuje 87% jablečné dřeně a pouze přirozeně vyskytující se cukry. U nás jsem ho objevila zatím pouze v Bille nebo v obchodě se zdravou výživou, ale věřím, že ho naleznete v nabídce i větších potravinových řetězců. 

  • Celozrnné piškoty Diabeta

Kdo chce o Vánoce mlsat vosí hnízda, tak utíká do Alberta a v oddělení pro diabetiky hledá výrazný červený obal s celozrnnými piškoty Diabeta slazenými fruktózou. Bohužel na trhu se stále ve většině případů setkáváme s tím, že co neobsahuje cukr obsahuje lepek a co neobsahuje lepek, to obsahuje klasický rafinovaný cukr. A jelikož i tyto piškoty jsou z celozrnné pšeničné mouky a tudíž obsahují lepek, celiaci neutíkají do Alberta, ale do DM pro bezlepkové piškoty a přimhouří očko nad trochou cukru, protože o takovou dobrotu jakou jsou vosí hnízda se přece nepřipravíte.

  • Erythritol

Cukrový alkohol, který se vyznačuje nízkým počtem kalorií a nízkým glykemickým indexem. Koupit ho můžete stejně jako já v Bille, a najdete ho v regálu společně s ostatními produkty určenými pro diabetiky a celiaky. Co se týče mých vánočních receptů, erythritol po jeho důkladném rozemletí v mixéru společně s trochou vanilkového lusku používám jako součást veškerého cukroví s krémovou jemnou náplní a je součástí i receptu na vanilkové rohlíčky, které jsou v něm pro efekt ihned po vytažení z trouby obaleny.

  • Sušený sojový nápoj

Sušené sojové mléko jsem si oblíbila jakožto náhradu moučkového cukru, když chci na cukroví docílit jemného bílého poprašku. Používám sojové mléko značky TopNatur, které by se mělo vyznačovat zvýšeným obsahem bílkovin a sehnala jsem ho v našem místním obchodě se zdravou výživou. Ale vy můžete jednoduše zajít do Billy nebo Alberta a sáhnout po klasickém sojovém nápoji Zajíc.

  • Sladidla

V receptech vám vždy obecně uvádím pojem „sladidlo“, protože je na vašich osobních preferencích jakým sladidlem nahradíte klasický rafinovaný cukr ve své kuchyni. Ale vzhledem k množícím se dotazům vám udělám jasno v tom, jaké konkrétní sladidlo používám já. Ať už se bavíme o vánočním pečení nebo mém sladkém pečení jako takovém, do těsta přidávám kapky flavdrops od značky MyProtein, které se vyznačují nulovým obsahem kalorií. Do vánočních receptů jsem využívala především flavdrops s vanilkovou příchutí, která k vánocům naprosto neodmyslitelně patří, a zakoupit je můžete v eshopu Věříme ve fitness.

  •  Ořechová másla

Moje láska – másla z jakýchkoli druhů ořechů a v jakékoli chuťové kombinaci. Co se týče krémových náplní do vánočního cukroví, nejvíce se mi jako jejich součást osvědčilo hladké arašídové máslo značky McEnnedy z Lidlu, které má i za pokojové teploty úžasně hutnou pevnou konzistenci a nemusíte se tak bát, že by vám krémy po vyndání z ledničky začaly povolovat. Naopak při použití másla do samotného těsta jsem vždy s radostí sáhla do svých zásob s mandlovým máslem značky Bigboybutter, které mám rovněž z eshopu Věříme ve fitness. Toto mandlové máslo má krásně hladkou a tekutější konzistenci, neobsahuje žádné přidané látky ani přidaný olej, pouze 100% namletých přírodních mandlí a proto dodává těstu úžasně ořechovou chuť.

Zanechat Odpověď

